Ja, om man räknar på att en vargflock tar cirka 120 älgar per år så behövs det bara 3300 flockar för att utrota älgen i sverige på ett år

Det är ju något som 300 000 jägare inte har lyckats med

Vi lägger ner alla gröna näringar och låter alla hagar växa igen också... lantbrukarna som prompt måste fortsätta med djurhållning får väl flytta till ett land där det inte finns varg helt enkelt... det är ju ändå bara jävla bönder som inget fattar...
På tal om gris så höll jag på att göra en riktig blunder här om dagen... Jag var ut med bössan på axeln, det regnade och blåste ganska bra så det gick riktigt bra att smyga. Jag kommer fram till ett ställe där jag vet att det brukar vara vildsvin och ser mycket riktigt en stor mörk klump ligga under en stor gran. Jag är bara sju meter från granen och ser att den stora klumpen rör på sig och det är en ganska stor gris på runt 100 kilo som jag bedömer den. Den ligger med rumpan mot mig men håller huvet ganska högt så ett skott i nacken/bakhuvet hade inte varit några problem. Jag ser inga andra grisar under granen så jag tror ju att det är en galt men man kan ju aldrig vara 100% säker så jag håller inne med skottet på grisen när den ligger och bestämmer mig för att hosta lite försynt så grisen ska resa sig vilket den också gör... jag står redo med bössan mot axeln och har den i siktet när den lullar iväg... precis när jag ska skjuta så ser jag att det rör sig i ögonvrån på det ögat som inte tittar genom siktet och det kliver ut 7 randiga kultingar som rultar efter suggan... Då tittade jag upp i himlen och tackade oden och hans allseende öga... men nu då... när jag läser ovanstående... ska jag känna mig som en usel jägare nu?