Du ska få ett antal som jag kan rekommendera:
- Ystad plantskola i Ystad. Kunniga och har mycket. - Stångby plantskola utanför Lund. Är inte säker på om dessa säljer till privatpersoner, men du kan ju alltid försöka... - Landsbergs perenner utanför Ängelholm. Väldigt duktiga på perenner. - Tirups örtagård utanför Lund. Trevligt ställe som också har en del perenner. - Åbergs plantskola, Öja utanför Ystad. Har en del kul och annorlunda saker i busk- och trädväg. - Åkarps allväxtcenter. Har det mesta i växtväg och kunnig personal. - Tengwalls gardencenter mellan Burlöv och Åkarp. Har inte varit där sen de gjorde om, men de kan nog ha hunnit bli något. - Öspabs växtvaruhus utanför Lund (mot Åkarp till). De har också en hel del, men vet inte så mycket om hur kunniga de är. - Det finns en plantskola (Gardencenter) i Landskrona också som jag inte kommer ihåg namnet på, men de har annorlunda växter och kunnig personal.
Jag vill inte nedvärdera något ställe men jag är personligen inte så förtjust i Gardencentrarna på Burlövs center, Bauhaus eller Dalby trädgårdshagen eftersom jag på ett eller annat sätt gjort negativa erfarenheter på dessa ställen. Men det är min åsikt.... Lycka till!
|