Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Snö över rosorna
          Kajsa
          Inlägg 29-11-2012, 12:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7 705
          Medlem nr: 276

Så var det snö idag över rosorna här i Västerås, och det blir kallt i helgen. Har snott in min klängros Alchymist då den inte blommar på grenar som fryser, annars har jag blivit mera sträng med åren, det som fryser, eller dör får göra det i rosväg.
          Hoppas det nu inte blir som dom tuffa vintrarna -09 - 11 då så många rosor tog stryk, mycket fick klippas i botten som gallica och alba rosor, det var inte klokt. Ett bigarråträd sprack upp i stammen och dog.

Alchymist, i sommar, en klen zon 4 ros som jag fjäskar lite extra för än idag.
          Färgen är för grann !

Skyddar ni era rosor, någon favorit ni tycker lite extra om ?

--------------------
          Den som planterar en trädgård planterar lycka
          Bor i zon 3 - 4

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ezereht
          Inlägg 04-12-2012, 04:39
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 481
          Medlem nr: 8 514

-25 i Gävle nu, men jag har lyft in min enda Austinros i jordkällaren, tror det var en Abraham Darby. Min Mary Rose gav jag bort till en vän innan jag flyttade i höstas. Min make fick lyfta in den, för det bor en grottspindel där, och jag är rädd för spindlar (den är JÄTTESTOR och har en äcklig äggsäck som innehåller JÄTTEMÅNGA spindelbäbisar crying.gif ). Min man gillar spindlar och han tycker den är häftig och vill ha kvar den där. I alla fall, hoppas den klarar sig (rosen, spindeln får gärna dö).

Vi var till Gran Canaria en vecka, ingen snö när vi åkte och när vi kom hem på söndag tiiiidig morron hade det kommit 50cm snö. Men det är ju bra för övriga rosorna som jag som tur var hann gräva ner innan vi åkte. Dom är ordentligt gosade där under snön. Hoppas min nya mossros Little Gem klarar det här.

Redigerat av Ezereht: 04-12-2012, 04:43

--------------------
          Temptations come, as a general rule, when they are sought.
          -Margaret Oliphant
          --------------------
          zon 5

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-06-2025, 15:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon