Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Snö över rosorna
          Kajsa
          Inlägg 29-11-2012, 12:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7 705
          Medlem nr: 276

Så var det snö idag över rosorna här i Västerås, och det blir kallt i helgen. Har snott in min klängros Alchymist då den inte blommar på grenar som fryser, annars har jag blivit mera sträng med åren, det som fryser, eller dör får göra det i rosväg.
          Hoppas det nu inte blir som dom tuffa vintrarna -09 - 11 då så många rosor tog stryk, mycket fick klippas i botten som gallica och alba rosor, det var inte klokt. Ett bigarråträd sprack upp i stammen och dog.

Alchymist, i sommar, en klen zon 4 ros som jag fjäskar lite extra för än idag.
          Färgen är för grann !

Skyddar ni era rosor, någon favorit ni tycker lite extra om ?

--------------------
          Den som planterar en trädgård planterar lycka
          Bor i zon 3 - 4

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ezereht
          Inlägg 04-12-2012, 13:09
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 481
          Medlem nr: 8 514

Vad bra att Little Gem låter lite tuffare smile.gif Den såg så himla fin ut på dina foton, jag beställde den en gång förut men då var den slut men nu fick jag den äntligen. Jo jag flyttade från Umeå till Gävle i höstas. Umeå har inte alls lika kallt som oss, jag tror mina blommor där skrattar lite åt mig nu wink.gif

Vi har massor MASSOR av stora svarta spindlar runt huset och i huset också, fast bättre nu när det är vinter. Jag tror dom trivs här för vi bor vid vattnet och i ett 1800-talshus. Jag vill inte ens veta vad som kan dölja sig i väggarna. En läbbig harskrank vinglade sig nedför trappen i går. *brr Men dom är ändå inte riktigt lika läskiga som grottspindeln, det finns olika nivåer av fasa. Ute får dom gärna vara men inne är jag inte lika generös. Jag vet att spindlar är bra och nyttiga djur, men vi har så jättemånga så jag tror inte det gör nått om några stryker med.

Pelletspannan la av i natt så var +5 inne i morse.

--------------------
          Temptations come, as a general rule, when they are sought.
          -Margaret Oliphant
          --------------------
          zon 5

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-06-2025, 12:32

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon