Det är väl detta jag tampas med just nu efter mors död, lilla vovvsens död och efterverkningar av min andra stora ryggop. under ett år.
Jag märker nu bättre själv hur jag kan fastna i småsaker och älta om dem, men också att nu när tiden har gått rätt så lugnt några veckor så minskar de tidigare irritationsmomenten ett i taget..... jag lever ut dem, det rådet fick jag av den profersson som behnadlade mina barndomstrauman under hypnos i slutet av - 70-talet o en bit in på -80-talet.
Så mycket nytta som jag har haft av dessa erfarenheter när jag hjälper andra, men det är värre med mig själv, men förstår mekanismen bakom detta.
Efter den tiden han behandlade mig (USA) kände jag som ett nyfödd barn och hade mycket att ta igen av det jag gått misste om.
Det hjälpte mig, slapp all psykmedicin och livet blev ju ett äventyr, men rätt som det är, sjunker man till slut i ett svart hål när man blir överbelastad, men jag tål inte medicinen, så de har tillverkat enl. min läkares råd en syntetisk "må bra medicin" åt mig, men nu är det över 12 år som jag var så nere.
Det är svårt att säga om/ska man jobba bort med en kunnig person de kantigheter o brister man fått med sig, men för min del brast den jättesäcken som jag släpade på min rygg och sedan lägger jag inget på mig....
Liiiiiite gnäll ett tag ...... sen är det över ......
Skriv gärna om era uppleverser/tankar kring detta, för det är mer aktuellt än man tror ........