Och jag har kopplat in bredband!!!

Kul!
Nej, nä, inte hos mig, jag har redan. På
stationen!
Hjärtevän är "gammal televerkare" från den tiden det begav sig. Teletekniker, heter det visst.
Efter Kungliga telegrafverket blev det Telia, sedan blev det Neterna, och just nu heter det Flextronic - som har hand om Telias kopplingar på stationerna.
Visst är det en soppa! Stackars hjärtevän och hans kollegor, säger jag bara! Det blir bara "värre och värre", och vart det tar vägen vet ingen.
Sett ur arbetstagare-synpunkt.
Just nu dräller det in jobb så jag var med i helgen på några stationer och "hjälpte till"

. *Mallig*
Blir lite yr av allt att hålla reda på, men fick "göra själv" under överinseende

.
"Kan själv!"
Förr var det bara Telia som hade ansvaret över stationerna, och det var hög säkerhet vad gällde allt. Nu är det många olika företag som kommer och går, ingen har helhetsansvar och ingen får gå in på konkurrenternas områden.
En del vet inte tillräckligt, och på en station hade någon använt kablar som var för tjocka, som kan ha sönder ikopplingen när de används!
Bara en sån där liten detalj som städning! Visserligen får varje operatör ha med sig sin egen sopsäck, men ...vem har ansvaret för hur det ska se ut på stationerna?
Och fax som alla behöver.
Flextronic får ju inte låna ut sina telefoner och fax till konkurrenterna, så de har börjat låsa in dem.
Och så får de inte hjälpa varandra och ... Bläh! Och ingen vet vem som får "upphandlingen" framöver, eller vilka som måste minska personal, och så säger de upp folk, för de kan inte ha övertaliga, men så dräller jobben in - och det gör de hela tiden - och då måste de som finns kvar jobba dygnet runt i stort sett.
Det är klart att det går att låta bli - men då förstör man ju möjligheterna för sig själv, för klarar man inte jobben, så får man inte nästa upphandling.
BLÄH säger jag bara, för DEN kalabaliken! Och värre blir det... hur det nu är möjligt...
/amaira.