Jag är kraftigt byggd och har hållit en normal vikt till mina 1.78 cm. Märkte dock att man gick upp lite för mycket när man träffade sambon, det blev många goda middagar!

Men jag försöker äta allsidigt vilket jag mår bra av. Det innebär att jag äter lite av mycket. Jag tycker det är viktigt att njuta av maten och att få unna sig lite gott ibland, men det goda intas då på helgen. Godis är nästan bannlyst hos oss, vi har bytt ut det mot valnötter så här i jultider. Nötter innehåller visserligen fett, men jag har hört att de ändå är nyttiga. Dessutom slipper man sockerintaget. Särskilt sockerintaget har oroat mig så numera är det vita bitsockret till kaffet bannlyst, endast råsocker intas IBLAND. Godis äter vi mer sällan också, nu till jul handlar det mest om mörk choklad (praliner) då man får främmandes. Sen vräker vi i oss mycket clementiner och apelsiner, minst en varje dag för de är ju så goda! Äpplen och kiwi äter vi annars ett av per dag. Själv äter jag alltid havregrynsgröt med kanel till frukost. Det är både gott, nyttigt och billigt. Magen mår också så bra av den. Vitt bröd har nästan helt ersatts med rågbröd. Däremot äter vi gärna ris, potatis och pasta. Grönsaker till maten varje dag, ofta rivna morötter men annars tomater eller grönsallad. Fiskfilé av olika slag (lax, torsk) en gång i veckan försöker vi hålla på.
En grundregel vi har ändå har är att tillåta sig att njuta av maten också, vilket då blir helgen. Antingen med vänner eller själva. Gärna asiatiskt. Läskedrycker tas fram på helgen, inte på veckan.