CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-12-2004, 23:29)
CITAT (Sollan @ 08-12-2004, 22:33)
Uh, jag är tvärtom... Undviker nyckelhål och nyttigt eftersom jag behöver gå upp i vikt. Vispgrädde och smör och hamburgare och smågodis. Men inte fanken går jag upp inte! Har inga avvikelser med matsmältningen heller utan är helt "normal" - men underviktig. Vilket stundvis är mycket jobbigt... i synnerhet när det gäller omgivningens kommentarer som kan vara rätt så sårande. Är man smal ska man lycklig tydligen...
Det är samma sak för mig, jag har ca 10 kilos undervikt, jag tror mitt BMI är 17. Jag kan äta vad som helst och hur mycket som helst utan att öka ett gram. Jag fick diagnosen glutenintolerans för 5 år sen och då blev jag nästa glad för jag trodde att jag skulle gå upp i vikt när jag började äta glutenfritt, men icke!
Paradoxalt nog har jag också en underfunktion på sköldkörteln som borde göra att jag har lätt att gå upp i vikt men inte ens det biter på mig! Då kan man snacka om att man verkligen inte KAN gå upp i vikt.
Numera är det ingen som frågar om jag har anorexi men när jag var yngre hände det. Det är inte så kul.
Jag förstår dig till 150%.. i min journal från 2001 står det att jag har Anorexi... trots att jag sökte hjälp för att gå upp i vikt
Sedan att människor är så totalt empatibefriade så att de tar sig frihet att
ifrågasätta underviktigas ev. matinköp....