Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Indigo, Lakritsrot, Djävulsdruva, Blåregn
          Ewa smålänska hö...
          Inlägg 08-12-2004, 09:31
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 577
          Medlem nr: 3 056

Ginko, Johannesbröd, Papegojbuske, Kryddbuske, Korallbuske, Klockbuske, Blåklocketräd, Kiwi, flera olika gräs, ettåringar, tvååringar ......... damp ner i postlådan igår smile.gif

När jag läser högt för min man vad jag har köpt och hur de ska behandlas blir hans reflektion
          - Det låter som om det skulle misslyckas från början laugh.gif laugh.gif

/Ewa zon 4-5

--------------------

/Ewa zon 4-5

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kerstin z5-6
          Inlägg 09-12-2004, 13:36
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Tar de jag kan något om sedan får väl andra fylla på smile.gif Kan också finnas andra metoder än de jag föreslår

Erythrina crista-galli,-stratifieras

Sollya heterophylla, ljust och varmt -gärna undervärme och plast täckning , så ytligt de är ljusgroende- osh seeega .. tålamod smile.gif

Actinidia -kan ta lääänge att få upp men är varmgroende -grodde hos mej först efter 2 månader.

Calycanthus floridus,verkligen läcker ! En sån vill jag ha med -doftar banan anannas och jordgubbe ! Gissar att den vill ha en kallperiod eftersom fröna mogna sent i oktober

Ceratonia siliqua,(carat , som i diamantstolek )har en gång mätts efter fröet till detta :)Ska vara relativt lättgrott , minns inte om jag prövat det men -blötlägg i vamt vatten -kanske över natten , så fröet svullnar upp lite , ta en nål och punktera skalet innan du blötlägger -gror på 3-4 v

Enkianthus campanulatus, surjordsväxt -mycket fin , sås i värme 18- 21 C
          håll ,fuktigt men inte vått--viktigt med så färska frö som möjligt

Dodechateon meadia, Kylas , lite oregelbunden groning
          '
          Glaucidium palmatum, -Kylas - 6-8 v -långsam,och oregelbundet groende , blir ofta ett enda ynka blad, hjärtbladet ! som vissnar ner tidigt -obs -den är inte död utan sover , planteras ut -även om den somnat :)Nästa år kommer de riktiga bladen , skola om tidigt - var försiktig med roten -tål EJ att torka !Ibland 2 köld turer.

Lycka till -intressanta fröval -varifrån beställer du -och har du möjligtheter att övervintra dessa inne ?
          Du måste berätta hur det gick smile.gif
          K

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-10-2025, 07:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon