Jag skulle inte vilja ha en engångskamera i julklapp. Vad ska man med den till när man väl tagit bilderna? Då spelar det ingen roll om de blir bra eller inte. Man kan inte heller ladda upp bilderna direkt och hur roligt är det att vänta flera veckor på korten när man vill titta på bilderna så snabbt som möjligt. Det är dyrt att ta bilderna på CD. Kameran ska ju vara en "kompis" som man har länge, engångskameror måste man ju köpa nya hela tiden så det vore inte alls lika roligt. Plus att man belastar naturen. Nä, hellre en billig digitalkamera än en engångskamera.
Jag har en Trust Familycam 300 Digital Movie som faktiskt är ganska bra trots att den är billig. En hel del riktigt fina bilder har den tagit åt mig fast den har ofattbart lågt antal megapixlar; 0,8... Men önskar mig ändå en ny för jag tycker inte den motsvarar mina krav då jag vill ta kort på t.ex. hoppande kaniner. Det blir heller inga bra bilder på kvällarna när det är mörkt (och det finns ingen blixt att tillgå) och jag gissar att hon gärna vill ta kort på sina kompisar på fester och så. Då borde hon nog ha en kamera med blixt.
mvh Vicke, 17
|