CITAT (Motti @ 11-01-2013, 23:55)

Aldrig att jag går på sådant skitsnack !om mina barn vill ta av sitt arv efter mig och skänka det så är det upp till dom när jag inte finns mer .Men ingen ska komma och snacka om vart mina pengar ska gå till det bestämer jag i första hand och i andra hand mina barn.Tycker det är skandalöst att sitta i TV och tigga testamentes pengar helt sjukt enligt mitt sätt att se på det .
Bestämmer inte du själv var dina testementespengar ska gå?
Varför är det skandalöst? Jag tycker det är en jättebra idé som man kanske inte själv har kommit på. Vill man skänka pengar är det väl en toppengrej - man kanske inte känner för att ge alla pengar till barn osv och då är det ju perfekt att kunna göra en sån grej.
Vill man inte göra det är det väl bara att avfärda. Precis som att avfärda all annan reklam. Jag sitter ju inte och hetsar upp mig bara för att det gåtr en schamporeklam på tv som jag ogillar. "Åh, de vill att jag ska köpa deras produkt så de kan komma åt mina pengar, tiggeri, ARGH!!" Nej, man avfärdar det. Det är väl bättre att pengar går till forskning då som faktiskt kan hjälpa folk på riktigt.