CITAT (*Stintan* @ 12-01-2013, 14:00)

Men man kanske ska vara tacksam att det finns människor som skänker/har skänkt pengar till forskningen istället för att gnälla på att folk får reda på i TV hur man kan bidra om man vill.
Mitt inlägg byggde på medmänsklighet .
Är upprikktigt arg på hur man kan ha mage att påstå det som Motti påstår om denna reklam. Visar man ingen medmänsklighet så ska man heller inte förvänta sig någon medmänsklighet tillbaka.
Till viss del så kan iaf jag se vissa saker som villkorade. Om man t ex inte VILL betala skatt ska man då få ta del av det som samhället erbjuder när det gäller t ex vård och omsorg ?
Det är högst frivillgt att ge till olika organisationer som gör vårt , eller andras , liv bättre men att gå så långt så att man vill förbjuda dem att tala om att man finns är för mig att gå alldeles för långt.
Man kan själv som sagt vara drabbas en dag och då bör man vara tacksam att det har skänkts pengar så att forskningen , och därmed behandlingen , gått framåt.
Hur ska dessa organisationer annars tala om att de finns ? Endast höra av sig när någon dött för att " tigga " pengar då ? Hur skulle det uppfattas ?
Regeringen har som redan sagts gjort det avdragsgillt att skänka till dessa organisationer , hur kan man då påstå att de i stället vill förbjuda dem ? Och det för att det är " professionellt tiggeri" att göra reklam ?
All annan reklam , är det också tiggeri ? " Tigger " inte dessa företag om att vi ska handla just dessas produkter ? Så skulle man ju kunna se det , eller hur ?