CITAT (Bengalow @ 15-01-2013, 18:46)

Känner du inte hur "bidragen" haglar över dig i den miljön? <1000,- per biljett lär besöken kosta skattebetalrna.
Att mingla i dessa foajeer är mig fjärran. Jag har aldrig känt behov av frotteras med kändisar, eller de som tror sig vara sådana. Det är sannerligen toppen av kultursnobberi. Avskaffa bidragen till sådant, som inte för kulturen framåt. Då är Huggorms syn på kultur tusan så mycket mer värd, än talkade peruker och sidenblåsor. Det är inget fel på operamusik, det gillar jag, men publiken...tar mig för pannan!
Egentligen har du rätt, Dramaten och Operan borde inte subventioneras med skattepengar, men då borde inte heller konstfrusna isbanor, polisbevakning vid fotbollsmatcher, simhallar m.m. betalas med mina skattepengar.
Om jag slapp betala för sådant som inte intresserar mig så hade jag säkerligen råd att betala min teaterbiljett själv. Men valfriheten är inte särskilt stor.
Gita
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-01-2013, 18:45)

Gita du får mingla hur mycket du vill, bryr mig inte så länge du inte gör det på mina/våras kostnader,dvs på skattekostnaden.
Elisabeth
Och tänk om jag slapp att betala skatt till en massa saker som inte intresserar mig, då hade jag ju råd att betala min teaterbiljett själv, eller hur
Gita