Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ringduvor, Vart brukar dom flytta?
          Christa
          Inlägg 16-01-2013, 13:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Ringduvorna brukar komma tillbaka i månadsskiftet mars-april men förra vintern kom de redan i mitten av januari när det var en mild period. Sedan blev de kvar. Jag tyckte ju det var konstigt men vet inte var de normalt har sina vinterkvarter.

I år har jag dock funnit en möjlig förklaring till varför dom dök upp så tidigt här förutom det milda vädret. Den finns en jättestor lada några kilometer härifrån och där har dom varit hela denna vintern. Igår när jag gick förbi och det snöade så hörde deras kuttrande inifrån ladan. Andra dagar sitter dom uppe på nocken. Måste ju vara perfekt med värme och säkert spannmål från hästutfodringen.

Vad tror ni som kan mer om detta? Var det långväga duvor som kom tillbaka förra vintern eller kom dom bara ut från ladan? Var finns dom normalt på vintern?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Monarda
          Inlägg 16-01-2013, 20:20
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

Från början var det två men sen kom det en ensam ett par år, förra året var det två igen.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-08-2025, 01:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon