CITAT (Motti @ 18-01-2013, 00:30)

PS! de som dör och inte har arvingar :deras pengar går till allmänna arvsfonden och fördelas av staten till bla handikappade och andra organistioner . Läs p www. Wikipedia.se om :allmänna Arvsfonden .
I Hjärt och lungfondens tiggreklam påstås det att alla pengar utan arvingar går till Staten vilket inte är sant !
Pengarna går ju till staten så till vida att staten (allm arvsfonden) fördelar pengarna.
CITAT (Motti @ 18-01-2013, 00:19)

Som tur är är jag inte beroende utan kan betala min vård själv även om en del här inte tycker jag ska ha någon ! också en dålig människosyn och inte speciellt omtänksam .
Verkar som alla tycker man ska testamentera 10 på sin kvarlåtenskap och det är upp till var och en här bara att skaffa Vita dokumentet och skriva på !frågan är bara hur många av er som gjort det ?
Vad jag blir upprörd över är att det lägs ut flera hundra tusen på dessa tiggerifilmer plus att det sitter många människor som kanske inte är klara i huvudet och som ser den här reklamne 8 gånger om dagen och blir bombaderade och som tar beslut som de aldrig skulle gjort om de var helt friska ! Är man normalbegåvad kan man ju ta ett förnuftigt beslut och bestäma själv .verkar som många här tycker det är rätt att köra upp människor på testamentespengar människor som kanske inte ens kan ta ett beslut för dagen .
Alla här som är begåvade vet väl att man själv kan sätta in pengar om man vill på alla dessa fonder som nu figurerar på TV .Hade jag skänkt pengar till allt tiggeriet på TV så hade jag själv behövt hjälp nu !
En människa som inte är tillräknelig och inte kan ta ekonomiska beslut själv har oftast en gode man/ förvaltare och kan inte skriva på hur som helst. Dessutom ställs ju vissa krav på ett testamente för att det ska vara giltigt så du blir upprörd i onödan...