Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rödhake vid fågelbordet
          Gröna mormor
          Inlägg 18-01-2013, 10:10
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 652
          Medlem nr: 54 122

Överaltt står det om att rödhaken äter på marken. Det har jag kunnat konstatera under dom många åren som jag haft rödhakar här. I år har jag dock något så ovanligt som en rödhake som sätter sig uppe i buskarna och även vid dom olika fågelborden jag har utplacerat. Och idag klängde den sig t.o.m. fast i en talgboll och åt direkt från den! Tyvärr är den så snabb, så jag hinner aldrig ta en bra bild, men ni får tro mig på mitt ord smile.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Flemming
          Inlägg 19-01-2013, 00:14
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 775
          Medlem nr: 38 520

CITAT (Gröna mormor @ 18-01-2013, 10:10) *
          Överaltt står det om att rödhaken äter på marken. Det har jag kunnat konstatera under dom många åren som jag haft rödhakar här. I år har jag dock något så ovanligt som en rödhake som sätter sig uppe i buskarna och även vid dom olika fågelborden jag har utplacerat. Och idag klängde den sig t.o.m. fast i en talgboll och åt direkt från den! Tyvärr är den så snabb, så jag hinner aldrig ta en bra bild, men ni får tro mig på mitt ord smile.gif

Rödhaken här hos mig,sitter två våningar upp och gärna på balkongbordet när den äter...

Lägger in filmlänk som visar en rödhake i England och den äter också från bordet.
          http://www.youtube.com/watch?v=92gBMCvuAdo Har länkat den förut så kanske har du redan sett den...

Anledning till att dom har börjat äta från bord och annat som är en bit upp från marken,är nog katterna som finns på marken men kanske även viljan att vara den som får dom bästa bitarna och inte bara avskrapet...

--------------------
          Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden.
          Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige.
          Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-08-2025, 20:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon