CITAT (*Stintan* @ 19-01-2013, 15:12)

Jag har för mig att Outlook Express inte ens var kompatibelt med Hotmail och att man var tvungen att installera det separat i äldre datorer. Sen ville dom även ha betalt för någon uppdatering minns jag. Därför fick man använda dubbla mailprogram.
Undrar vad Motti har för operativsystem.
Ja det skulle vara intressant att höra vad Motti har för OP.
Jag har aldrig installerat Outlook Express. Jag har Hotmail och har aldrig haft annat.
I min dator med Windows XP finns det under alla program. Där finns en del av mina mail - inte alla av någon anledning.
Kollar man sen till vänster i OE under mappar där man ser inkorg, borttaget mm så finns Hotmail med där.
Jag visste inte ens att jag hade OE i min dator förrän av ren tillfällighet höstas då jag sökte annat
Outlook Express måste völ också vara något som är på utdöende då det inte finns för Vista och Windows 7.
CITAT (Bee @ 19-01-2013, 16:40)

Nu blev även jag nyfiken. Jag använder både Hotmail och Gmail. Har även ett Outlook-konto men den adressen är så lång och krånglig så det använder jag sällan.
Det är några år sen jag bytte dator och då fick jag köpa till Outlook. Vill minnas det kostade runt 1000-lappen. På den tiden tyckte jag det var värt det. Outlook var (och är) ett suveränt mailprogram med en finfin editor. Problemet var ju det där med åtkomsten. Man kommer ju bara åt det hemifrån. Det fanns tidigare en webbaserad version av Outlook som innebar att man kunde läsa inkomna mail på en annan dator. Men sen kunde man inte se dom på hemmadatorn! Det blev lite knepigt.
En annan sak som gör att lusten till Outlook minskat är att kontot är knutet till min bredbandsleverantör. Byter jag lev. försvinner det kontot och därmed alla sparade mail.
Outlook Express har jag inte provat. Min pappa hade det men det försvann i samband med byte av "bb-lev". Han kör numera Gmail och är nöjd med det (han är 94!)
Är Outlook (på webben) gratis numera?
Det här var ju intressant att läsa. Jag trodde att det Outlook som Microsoft nu lanserar som ersättning för Hotmail var ett helt nytt program.
Då bli jag ännu mer undrade varför de tvingar på oss ett gammal program.
Redigerat av Alba: 19-01-2013, 16:55