CITAT (malcolm @ 22-01-2013, 14:36)

Ja det borde räcka till en lägenhet av något slag men dessa är inte gratis här såjag satsar nog på en ren hyresrätt tror jag, det har sålts en del radhus och fristående villor här genom åren och jag vet att flera objekt har varitlika slitna som mitt så att mitt hus inte blir sålt är jag inte alls orolig för.. Folket från fastighetsbyrån gick lldeles nyss och skulle höra av sig de närmaste dagarna så får vi se vad resultatet blir. Blir nog ingen försäljning i vinter men jag skall börja röja lite smått och försöka sälja av en del prylar på Blocket så länge. Ångrar nu att jag samlat på mig så mycket grejor men det är lätt att vara efterklok.
Det är nog klokt att satsa på en hyresrätt i dagsläget. Bostadspriserna kommer med största sannolikhet att gå ner så det är säljläge men inte köpläge. Enda nackdelen är väl att man då inte kan ta med sig en del av vinsten in i nästa bostad men den delen måste man ju ändå skatta för när man inte har någon köpebostad längre.
Ditt största problem är väl att hitta en ledig lägenhet som du vill ha men du var ju inne lite på byte också. Vet dock inte hur det är med hyreslägenheter i det fallet. Kan man räkna med att hyresvärden går med på det eller är det alltid den som står först i kön som får lägenheten?
Du gör helt rätt i att börja röja innan du drar igång säljprocessen. Jag höll på att bokstavligen stressa ihjäl med förra gången jag flyttade.
Redigerat av Christa: 22-01-2013, 20:21