CITAT (*Stintan* @ 24-01-2013, 08:32)

Då är det alltså precis som jag befarade att jägarna inte vill jaga vildsvinen. Inte konstigt att vildsvinsstammen ökat så mycket.... inte bara i Småland. Jag tyckte det kunde vara intressant att höra från jägarhåll här på forumet om det ointresset av vildsvinsjakt är vanligt bland jägare. Och vad ska man isåfall göra för att locka jägarna att jaga dom?
Utanför mitt hus där jag för övrigt även jagar såg jag lite drygt 50 vildsvin vid ett och samma tillfälle... jag sköt två... Jag har en vanlig frys i köket plus en frysbox på 300 liter i ett uthus. Dessvärre så har jag inte plats med mer för stunden. Ska jag skjuta grisarna och bara kasta dom till räven?
Jag brukar ge bort häften av älgköttet som jag tilldelas inom jaktlaget till mina föräldrar. Dom har fått ett helt vildsvin och ett rådjur... dom har samma problem som jag nu med för lite plats i frysboxen.
Jag har frågat vänner och bekanta om dom vill ha vildsvin. Jag har då erbjudit mig att flå djuret, skicka in trikinprov (men det får dom då betala för själva) och se till så djuret blir hängmörat på rätt sätt... dessvärre är det ingen som vill ha en hel gris... inte ens halva grisar vill någon ha... kunskaperna om hur man styckar ett djur finns helt enkelt inte och jag har ingen lust att finstycka någonting jag ger bort. Det är precis lika i de jaktlag jag har omkring mig.