CITAT (renate @ 11-12-2004, 22:39)
Varför ska tyska varor vara sämre än svenska,här finns inte Lidl annars hade jag handlat där.Tysk bröd är mycket godare än svensk och korvarna är godare med,säger en som längter efter tysk mat ibland.Har bodd i Sverige länge men svensk bröd har jag lite svårt för.Det har blivit bättre med åren,på 70 talet var det oätligt för mig.
Japp tyska varor är inte sämre än svenska, fast det är ju inte bara tyska varor på Lidl det finns även en hel del svenska, finska, danska mm. varor. man kan ju t.o.m köpa bregott, kvibille cheddar och liknande för lägre priser än i vanliga matbutiken.
Lidl är dock inte vad de flesta svenskar förknippar med matvarubutiker, man kan INTE köpa allt på Lidl de har ett begränsat sortiment precis som många andra lågprisbutiker som också börjar dyka upp (ex. Netto, Aldi). Detta är vanligt i andra länder med denna typen av butiker, själv tycker jag det inte är konstigt med begränsat utbud, konstiga kassarutiner och liknande för detta har jag upplevt många gånger när jag varit på utlandssemester med mina föräldrar när vi hade husvagn och åkte runt i Europa på sommaren.