Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> SOF's fågelräkning 2013, vinterfåglar inpå knuten, 25-28 jan, Dags igen, nu till helgen!
          Wilmer
          Inlägg 21-01-2013, 23:24
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 733
          Medlem nr: 2 529

Mer information SOF;

sof's hemsida

--------------------

Killerq Mini Wrigg.jpg

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Flemming
          Inlägg 27-01-2013, 13:03
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 775
          Medlem nr: 38 520

Vinterfåglar inpå knuten 2013 http://www.turgor.se/net_sofnet_vinter_oldasp/Default.aspx

Tittar igenom deras lista och kan konstatera att den blir inte sanningsenlig.
          En (1) rapportör från Svedala Kommun och det är inte jag,det ger en koltrast,fyra pilfinkar,en rödhake,en sparvhök och fyra talgoxar.

Här hos mig som bor inne i byn (9000 invånare) finns just nu c:a 10 koltrastar som studsar runt på balkongräcket,sitter i trädet utanför eller käkar russin,ost och äpplen på balkonggolvet.
          Fyra kajor satt och tittade på balkongräcket för en stund sedan och det gör dom allt som oftast...
          Blåmesarna är här men okänt antal,dock minst två per inflygning och detsamma med talgoxarna.
          Gråsparvar och pilfinkar hinner man inte att räkna för dom yr runt som små virvelvindar...
          Skrattmåsen och truten kan väl kanske inte räknas men dom är här,däremot min nästan tama råka har inte synts till på länge...
          Rödhaken är här naturligtvis...
          Sparvhöken har jag inte sett här i år och den kan gärna hålla sig borta,långt borta devil.gif
          Sen är det inga fler i år,lite tomt och tråkigt men man får väl vara glad för det lilla,vilket förmodligen även grannarna tycker...

Har sagt upp min bekantskap med SOF så listan över Svedala kommer inte att vara helt sann !

--------------------
          Avskyr jakt och slakt men räddar gärna djur från döden.
          Skänker pengar till Djurrättsalliansen, WSPA, Svenska Hästars Värn och Djurskyddet Sverige.
          Zon 1 enligt kartan men ibland känns det som zon 13

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 14-08-2025, 03:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon