CITAT (Gunilla T @ 01-02-2013, 18:51)

Jodu, snoken kommer förr eller senare om man har damm. Den tar fiskar i dammen, har hittat ganska stor fiskar på land som den släpat upp och släppt när den blivit skrämd.
Dessvärre lider jag av ormfobi, inte så lämpligt här ute i skogen. Eller såhär, det har blivit bättre för jag har KBT:at mig själv och tvingar mig att se på ormarna och ta kort av dem. Men härom året blev det nästan för mycket, då var de fem stycken samtidigt vid dammen - iiiiiiih - värsta ormboet såg det ut som.
DSCN02020001.JPG ( 211.69k )
Antal nedladdningar: 23Stackare! Ormfobi har jag åtminståne inte (räcker med spindlar) men efter att ha tröttant på att snoken stadigt decimerade antaler guldfiskar lyckdes vi fånga in den. La den i spann och körde långt bort med den (här slås inga ormar ihjäll!)
Ett par dagar senare hade vi åter snok i dammen, om det var samma vet jag inte men fisk tog den med glupande aptid. Jag ringde till Naturvetenskpliga museet och frågade om råd. Fick till svar att man inte får flytta ormen öht, han gratulerade istället till att vi lyckats skapa en så fin biotop!
Grr tänkte jag, fångade även nästa (eller samma) orm och körde bort den ännu längre, Nu har vi varit utan senaste året tack och lov. Däremot sitter nu kråkorna på en sten mitt i dammen och plockar mumsbitar

S
Redigerat av Monaxe: 01-02-2013, 19:19