Peztis, jag har ännu inte direkt någon plan för hur jag ska ordna rabatterna.. men ska tänka på dina tips! Längs med stengången fram till vårt hus har det alltid funnits en "minihäck" =) av blåklockor. Jag har inte låtit maken gå med gräsklipparen längs den kanten! Så det är lite därför jag vill ha blåklockor, är rädd att min fina kant har gått förlorad under alla maskiners däck som vi har haft körandes förra sommaren... Så jag är väldigt förtjust i blåklockor. Men jag ska försöka ordna rabatterna på något bra sätt, kanske en liten sommarängsrabatt som du sa!
Om det inte står något om att man ska plantera om växterna på fröpåsen, ska man då så dessa i en lite större kruka direkt så att de inte hinner växa ur denna innan det är dags att plantera ut? tex dahlia och pelargoner, hur stor kruka behöver jag så i? Och är det bättre att plantera om eller att redan från början ha en lite större om det inte står något om detta på fröpåsen?
Frökedjorna verkar ju jätteroliga! Men jag känner mig lite för ny på detta än så länge!
Trevlig helg!
|