CITAT (Myosotis @ 09-02-2013, 14:37)

Det är otäckt och den huvudsakliga orsaken till att jag inte vill vara med på facebook. Det verkar dock som om fattiga människor som aldrig beställer något på nätet inte drar till sig så stor uppmärksamhet, jag besväras ytterst sällan av spam. Häromdagen ringde de från ett sånt där opinionsundersökningsföretag och på slutet undrade hon om jag kunde tänka mig att svara på frågor via e-mail också. Jag tackade ja men vet inte riktigt om jag vill egentligen. Jag vill gärna säga vad jag tycker och hjälpa till, men jag vill inte gynna företag som beställer undersökningar för att pracka på folk prylar som ingen behöver. De heter CMA Research, någon som känner till dem? Bör jag hoppa av medan jag har chansen? Det är frivilligt om man vill uppge ålder, inkomst, hur man bor, om man äger bil osv. osv. Jag har inget att dölja men vill inte översvämmas av en massa riktad reklam. Det känns obehagligt när storebror ser en.
Jag kan inte råda dig Myo - du gör det som känns rätt för dig.
Själv deltar jag aldrig i marknadsundersökningar eftersom jag aldrig kommer att acceptera att vi människor reducerats till något så förenklat som en konsument. Vi har andra värden...