CITAT (Grego @ 16-02-2013, 20:42)

Oh nej har man missat detta spännande evenemang!? Jag och min sambo är nya unga odlare (vi fick vår egna första trädgården i juni 2012) är nya här och har inte riktigt kommit in i forumets gemenskap eller evenemang. Planterar ni speciella frön samtidigt? Finns det en möjlighet att glida in på ett bananskal och plantera det några dagar senare och ändå vara med i leken? Vad är det för frö och hur får ni tag på det?
Vi byter även gärna frön med folk, vi har tagetes (kanske inte så spännande) och ett riktigt bra coctailtomatfrö av okänd art från en plantskola som rea bort dem i förmån till en dyrare finare art. Vi köpte båda men den billiga växte ORDENTLIGT till en riktig buske och gav oss sammanlagt ca 350 solmogna coctailtomater (och en hundra gröna) ända fram till december (trots frost) när solen slutade skina så slutade tomaterna mogna. Den dyrare var snarare adekvat och gav oss max 50 cotailtomater av samma kvalité så dess frön struntade vi i.
Vänligaste,
Nicklas och Linda
43,5 kvm trädgård i zon 1
Hej på er! Som sagt lite sent att kliva in men om övriga vill så skicka adressen då till Åsa (eller mig) som kan vb till de övriga som är med, här kan ni läsa hur det går till!
Busfrö 2013.