Tack snälla ni!
Att skapa något av det som står till buds är lite av min grej. Naturen är fantastisk precis där man är, bara man ser den. (Och så har jag inte råd att åka till Afrika så ofta...

)
Jag gjorde samma projekt 2009 och lyckades då med ett komplett år. Det var otroligt utvecklande! Att ständigt "tänka bild", att aldrig låta bildsinnet ta ledigt och sedan behöva ta upp tråden igen, utan bara fortsätta framåt.
Den här gången blir det förstås lite annorlunda eftersom jag är sjuk. Just nu är mitt fokus mest på att orka genomföra det varje dag. Det blir mycket mer "nödlösningar" den här gången, som att fotografera hemma på tomten eller från bilen, och jag accepterar ibland bilder som jag inte skulle nöjt mig med annars.
Det är jätteroligt att få feedback på bilderna. Ju fler som bryr sig desto mer peppad blir jag att fortsätta. Jag har bloggat väldigt sällan under tiden jag har varit sjuk så jag har tappat nästan alla mina bloggläsare. Nu är det mest mina nära och kära som följer mig, verkar det som.
130216_9934.jpg ( 171.4k )
Antal nedladdningar: 1Den här krabaten har jag jobbat hårt för att få på bild. (Dvs suttit stilla på en stol och frusit långa stunder åt gången) Han och hans kompis brukar kivas om fågelmaten hemma hos mina föräldrar varje dag utom de dagar då jag är där. Men så äntligen lyckades jag fånga den lille rackaren på bild, så han blev dagens bild igår. Visst ser han tjock och välmående ut!
Är utbildad biolog men nybörjare när det gäller trädgård. Bor i zon 3-4