Tack så mycket för all positiv respons! Jag blir så glad.

CITAT (zissi @ 18-02-2013, 23:28)

Det for upp en idé i mitt huvud nu att när jag ändå går ut med hunden, försöka fota något utmed promenadslingan varje dag. Kanske ett sätt att träna sig att fota naturen. Det är ju så roligt om man någon gång får till en fin bild, men det händer alldeles för sällan för mig .
Det tycker jag absolut att du ska göra. Det finns bara ett sätt att bli bättre: övning, övning, övning...
CITAT (xlxl67 @ 20-02-2013, 19:40)

Gillar när det finns text också. Det är underskattat

Spännande att få ta del av vad skaparen har tänkt o gillar i bilden.
I bloggen låter jag oftast bilderna tala för sig själv, med enbart en bildtitel. Jag tycker att om bilden kräver en lång text för att ge betraktaren något så är det inte en bra bild. Och jag vill inte ta ifrån betraktaren möjligheten att själv tolka bilden. Sedan kan det i andra sammanhang vara intressant att diskutera hur bilden kom till, vad jag vill förmedla och varför jag valde att göra på det sättet. Jag tar gärna den diskussionen i kommentarsfältet om någon har frågor om en bild.

14,16,17,19,21,22,24 i januari är helt fantastiska.
1,2, 13,14 februari likaså.
Det är alltid jättekul att få veta vilka bilder utställningsbesökare och bloggläsare gillar lite extra. Det är annars så lätt att fastna i det felaktiga tänket att de bilder som krävt långa vandringar i jobbig terräng, många timmar i gömsle och mycket blod, svett och tårar är mer värda än de som jag fångat genom att bara råka vara på rätt plats vid rätt tillfälle, så det är bra att få en åsikt från någon som inte vet allt det där.

Du har verkligen talang att beskära o lyfta fram "det" i bilderna...
Tack, jag tycker att det är lite det som fotografering går ut på. Att välja ut vad som ska vara med och vad som inte ska vara med för att visa något eller förmedla en känsla.

Är det ngt speciellt du vill framföra i bilderna?
Ngn känsla eller så? Eller är det spontant? Lite nyfiken...

Min personlighet lyser naturligtvis igenom i alla mina bilder, och varje bild speglar på något sätt mina känslor och tankar just då. Men det finns inget genomgående tema i projektet. Förutom förstås det jag nämnde tidigare och som genomsyrar all min fotografering: att naturen är fantastisk, att den är värd att bevara, och att den fantastiska naturen finns precis där man är bara man öppnar ögonen och ser den.
Är utbildad biolog men nybörjare när det gäller trädgård. Bor i zon 3-4