CITAT (Motti @ 21-02-2013, 00:56)

Jo du har väl lite rätt i det !men jag tror man förminskar sig själv lite eftersom jag inte jobbar och på något vis känner man sig skyldig ,min man jobbar väldigt mycket och jobbar långa dagar plus att han reser mycket och då känner jag som att jag går här och gör inget typ fast jag sköter allt här hemma ,han har inte rört snöskyffeln i vinter .Sorgligt när man tänker efter ,han har alltid lagt sig i soffan när han kom hem då är hans dag slut ,medans min har hållt på tills 2300 och senare när barnen var små ,jag har alltid skött barna trädgård mitt jobb städning mm.Man tycker inte man kan ställa krav när man är hemmafru !
Förstår att han vill vila och vara ledig när han kommer hem.
Men vänd på det.
När är din fritid och när är du ledig?
Du bor på din arbetsplats och kommer inte ifrån eller får semester.
Förklara det för din gubbe och inta soffan, innan han kommer hem.
"jag har jobbat hela dagen, så nu är jag ledig".
CITAT (caprifol @ 21-02-2013, 09:27)

Låter som "vård av frisk man"... och låter helt främmande för mig! Jag har också varit hemma flera år, och även om arbetsfördelningen då varit en annan har vi alltid gjort lika mycket. Vem som gör vad är väl inte det viktigaste tycker jag - däremot att man har lika mycket fritid! Låter som fördelningen i mina föräldrars generation: när pappa hade semester/helg var han ledig - mamma fick jobba ännu mer då vi ofta var på landet och förhållandena mindre moderna.

Precis så menade jag.