Vi eller mest jag egentligen gör med relativt mycket från grunden tycker jag.
Är inte så glad för att laga mat direkt efter jobbet på vardagarna, då vill jag hellre äta och sen vila middag.Ju fortare desto bättre.
Men fre,lör,sön tillbringas det desto mer tid i köket.
Och minst en av dagarna brukar jag försöka få ihop något som går att spara till veckan efter.
Ibland blir det en gryta extra med nån form av ko,gris eller kyckling.
Nån fryses och nån sparas i kylen till veckan därpå.
På något vis brukar vi få ihop middag för 4 dar utan någon större ansträngning än att koka pasta,ris eller potatis och kanske göra nån sås samt koka eller steka nån fryst grönsaksblandning.
Svårt att få ihop det med 3 viljor här som alla tycker olika.
Egentligen bara mig själv det inte är några besvär med

Halvfabrikat här är mest bröd,korv,pasta,smör,pålägg (tja var ska man dra gränsen numera egentligen)?
Och ibland nån skitpizza från Maxi när dom säljs ut för 5:-....
Ingen optimal mathållning på något vis varken ur hälsosynpunkt eller ekonomiskt men vi håller det på en nivå som passar oss.
Som exempel så blir det idag rimmad torsk.
Förmodligen stekt i ugnen, kanske fel att kalla det stekt?
Pressad potatis.
Ska försöka få ihop nån vit sås med smak av saffranshonungen som råkade slinka med här från Odlas julerbjudande.
Plus rårivna morötter eller kokta ärter eller kokta hericot vertes (jag kallar dom bönor

)
Toppat med färsk gräslök från Israel.( Hur fel känns inte det på en skala)?
Vilket påminner mig om att nån gång så ska även jag kunna ha renoverat klart så vi har ett rejält tilltaget kök med kryddväxter på nåt bra ställe.
Sitter just nu och inväntar inspirationen för att städa undan i köket innan jag kan börja med det roliga.
Halva inlägget hade ju nästan platsat i
Vad gör ni män efter jobbet ?