|
Priserna står på deras hemsida, det är lite olika men många sorter kostar 3 euro. Det är väl gånger 8 just nu eller nåt sånt? Det blir förstås billigare per kilo att beställa 10kg, men så stora mängder gör inte jag av med i alla fall. Frakten är 5 euro och delas med antalet personer. Om du vill ha 7 potatisar av sorten xxx så väger jag dem och räknar ut hur mycket de kostar. Portot inom Sverige tillkommer för dem som inte kan hämta. Hur mycket det blir beror ju på hur tungt det blir. Stoppar man några stycken småpotatis i en jiffypåse blir det inte speciellt dyrt.
Av sorterna vi ska beställa vet jag att Roseval, Mayan Twilight, Heideniere och La Ratte är väldigt goda. Mayan Twilight och Mayan Gold är spännande för det är en annan art, Solanum phureja. Blue Salad Potato, Blå Congo och Blaue Anneliese är blå. Det blir snyggt potatismos. Linda har inte varit tillåten tidigare, de har fått kämpa väldigt för att få den godkänd och kunna bevara den, det tycker jag man kan stödja.
Själv ska jag ha några stycken av nästan alla sorterna och mest Roseval, så om det är många som vill ha Roseval får vi beställa en större påse. Mayan Gold ska bli spännande att testa.
Säg till om jag ska översätta något på deras hemsida.
--------------------
Det ska gå.
|