Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Falska telefonsamtal från Microsoft, hur får de tag i telefonnumren?
          Ålgryte
          Inlägg 02-03-2013, 16:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 597
          Medlem nr: 16 230

Jag har den senaste tiden fått flera samtal från personer som på bruten engelska påstår sig ringa från Microsoft och vill ha info om min dator unsure.gif spam.gif

Vid sökning på nätet har jag förstått att de använder flera olika telefonnummer från utlandet. Hur funkar det? Kan man ringa från utlandet och telefonen visar ett svenskt nummer???

Hur får dessa bedragare tag i telefonnumren? Finns det register med datorinnehavares telefonnummer? Jag är ansluten till NIX-registret och slipper telefonförsäljare men dessa utländska bedragare kan jag tydligen inte skydda mig mot. ranting.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          gnon49
          Inlägg 02-03-2013, 22:19
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Ser jag konstiga nummer på displayen svarar jag inte. Sist var det ett nummer som började på 000000.... Annars brukar det ju ofta vara 040..., 019.... som ringer o hoppas jag skall lyfta luren. Dessa telefonförsäljare som väl är moderna tiders nasare. Telefonlistor kan man väl köpa misstänker jag. Sedan får robotar sköta grovjobbet att ringa upp offren.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-06-2025, 22:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon