Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hamna i småfirmors Stasilista?, Måste man?
          Tapio
          Inlägg 05-03-2013, 10:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

Halaj!

Numera när man handlar på småfirmor ber de om ens namn, adress, tel. etc ner till skonumret.
          Jag vet att det gjordes någon lagförändring med kassaapparaterna, för några år sedan, så att det skulle försvåra för svarta affärer.
          Finns det ett samband?
          Måste man ange namn, etc. för att kunna handla?

Det irriterar mig att jag måste tjafsa med detta varenda gång jag handlar.
          Nu har jag börjat få spam på telefonen från en mekonomenverkstad, och de slutar inte trots att jag ringde och sa till.

//T

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          malarmaster
          Inlägg 05-03-2013, 17:41
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

handlar du kontant/med kort finns ingen anledning att lämna namn,endast isåfall om det lämnas garanti på varan då namnet bör stå på kvittot/garantisedeln.
          handlar du på nätet krävs oftast att du skapar ett konto och det är givetvis för att lägga in dig på ett kundregister.
          annars vill de flesta att man går med i "kundklubb" eller annat just för att du skall hamna i deras reklamutskickslista,oftast lockar de med bonuspoäng eller liknande för att du skall nappa.
          men som sagt,handlar du och betalar i kassan finns ingen anledning att lämna namn.
          kassaregisterlagen har inget med det att göra,det är en sak som skatteverket använder för att registrera kontantregistreringen och inget annat,det finns redan tiotals sätt att kringgå det om man nu är ohederlig. ulf

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 07:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon