Nej och åter nej ..... jag ser inte detta som KRT säger att inte hjälpa upp den som ramlat el. rycka in vid akuta tillfällen för andra människor, för det gör jag! .......
Mitt eget dilemma är att jag är klyven och att mina nära inte vill registrera sig. Skulle jag dö, behöver jag inte något av min jordiska boning längre, så varför i katten nekar mina anhöriga att inte ge sitt tillstånd till donation?
Maken säger att här skärs inget, sen kvittar hur många donationskort jag skriver.på......
Det tas väl hänsyn till min vilja, inte hans i denna fråga?...
Jag har tänkt på detta rätt mycket när tråden startade och läst om andras åsikter om det hela....
och jag tänker inte på den saken att vi har försäkringar för att få allt vi behöver innom 14 dagar, även organ, så detta rimmar inte rätt för min egen del längre......
Som andeväsen skulle man nog vara tacksam om någon hade nytta av det som kan tas ur min jordiska kropp....och se en annan att få leva.....
En mycket god vän till mig fick ett hjärta, men hens liv känns inte rätt, hen är också medial och säger att mycket förändrades i livet efteråt med det nya hjärtat, hens sätt att vara, inte göra det han älskade innan utan det känns mysko ....... men jag tror att så är inte fallet, jag umgås med andra som fått nya organ och de mår så bra de kan........
Det är ju att ge och få som gäller när man tänker efter???? inte kan jag be om organ och inte ge mina, det känns fel helt enkelt.....efter allt grunnande om saken .....
Redigerat av Ugglemormor: 07-03-2013, 10:14