CITAT (mamamaggan @ 08-03-2013, 20:25)

Jaha så nu har det gått ifrån att vara mobbing till att folk som håller sig till fakta är bessewissers?!
Vi har haft den här diskussionen tidigare och jag säger precis som då , folk är intresserade av olika saker och då lär de sig mycket om sitt område , inget konstigt med det.
De sitter då inne med faktakunskaper och när en del då skriver felaktiga saker så tycker iaf inte jag att det är fel att rätta sådana felaktigheter.
Den som vet mycket om t ex rosor ska alltså hålla inne med sina kunskaper och låta någon klåpare sprida felaktiga saker för att somliga ska vara nöjda ?
Det är just sådana inlägg ( som jag citerat ) som gör forumet så dött numera , förmedla aldrig kunskaper/fakta för då är du en besserwisser !
Motti , försök förstå att det finns personer med andra intressen och kunskaper som vill diskutera det utan att du ska klanka ner på dem och kalla dem för besserwissers!
Du trampar omkring i samma gamla hjulspår hela tiden , det är fel på alla andra men hur står det till hos dig själv ?
Det är väl det som gör att man undviker att svara, även om man har kunskap. (såvida inte det är rent livsfarliga tokigheter som påstås)
Att kunskap numera ses som en nackdel är väl en av orsakerna till att forumet håller på att dö.
Att "gulligulla" och "lullilulla" i div. trådar kräver ingen större hjärnansträngning, men personligen har jag ingen lust att pensionera mina hjärnceller ännu, utan lär mig nya saker hela tiden. (idag lärde jag mig, att xylitol sötningsmedel är dödligt för hundar, t.ex.)
Men jag ser det som så, Jag skriver om det jag vill, kan, försöker lära mig, eller
motbevisa rena felaktigheter inom områden jag behärskar.
Är jag klassad som en "besserwisser" av den orsaken, så bjuder jag på det.
Det kanske säger mer om kunskapsnivån på den som anser att kunskap är en nackdel.
Sedan kan man fråga sig hur TS tänkte.
"Nej forumet blev inte bättre" säger h*n
Bättre än vad då?
"Tråkigt" jämfört med när?
När tyckte TS att forumet var bra?