CITAT (Motti @ 08-03-2013, 21:39)

Jag klankar faktiskt inte ner på någon medvetet om någon känner så så ber jag om ursäkt .Men jag personligen känner att många här kräver absolut fakta i allt som diskuteras här och en del kanske inte orkar ligga och leta fakta för att kunna utala sig här .Jag själv föredra en lättsammare diskution där man inte måste vara pedant i allt man skriver ,måste man ta varje diskution på blodigt allvar ?kan man inte bara ta den lite lättsammare liksom på en höfft ?Om man ska analysera allt i dess minsta detalj så blir ju inläggen här hur långa som helst och då tror jag många hellre låter bli att läsa dom .I vissa forum finns det gränser för hur långa inlägg man får göra ,här kan man skriva en novell om man vill .Ibland tycker jag att en del här analysera sönder trådarna och dissikera dom i småbitar .
Tror ingen kräver absolut vetenskaplig fakta i alla lägen Motti.
En diskussion går oftast ut på att "bolla idéer" sins i mellan och att ge och ta.
MEN rena felaktigheter, får inte stå oemotsagt!!!!
Man måste inte vara "raketforskare" för att få öppna munnen, men att envist hävda att "solen är blå och iskall" när all vetenskaplig fakta säger att den är varm och gul, går heller inte hem.
Ibland måste man kunna inse och erkänna att man har fel.
Att man under diskussionens gång kan säga " ok, du har nog en poäng där, som jag inte tänkt på...o.s.v.