CITAT (*Stintan* @ 10-03-2013, 10:58)

Vad är normalt surfande? Har funderat på det när jag kollat olika abonnemang.
Jag undrade också det där när jag köpte min telefon, och jag kan säga att jag som ändå använder surfen ganska mycket inte kommit upp i ens 1 gb. När jag undersökte inför köpet sa alla försäljare olika: "ja du är ju ung, klarar dig aldrig på 1 gb, du måste ha MINST 3", men också "2 gb räcker utan problem" osv. Det handlar mycket om HUR man använder uppkopplingen. Streamar man musik och videor, på till exempel Spotify, youtube eller SVT Play så går det ganska mycket. Gör man det ofta kommer man säkert upp i i alla fall 2 gb i månaden. Jag är ju oftast uppkopplad mot mitt wifi hemma i lägenheten och då kan jag ju göra vad jag vill utan att det "tar" på min surfkvot.
En bekant har 1 gb fritt och har varit uppe och snuddat på gränsen en gång under sina två år med abonnemanget. Jag skulle säga att hon använder sin surf mer än jag dessutom.
För att säga enkelt användade då: jag kollar nyheter några gånger per dag, spelar spel som kräver internetuppkoppling några gånger per dag, och liknande. Har också lyssnat igenom en hel skiva på youtube (The Wall

) med 3G-uppkopplingen och inte ens det tog egentligen nämnvärt på min surfkvot.
Redigerat av Rebecca: 10-03-2013, 11:21