Det blir ju gärna så i diskussions vågsvall. "Motståndarens" mening representeras av en person, och då är det ju personen som blir angripen...Vem kan skilja på sak och person i sådant fall? En moderator? Då blir det ju i vilket fall en efterhandsbedömning. Han/hon har gått för långt. Att, som Huggorm, gå in och påtala, att "-nu får ni höja nivån på diskussionen" är särdeles dumt, men ett tydligt mått på, att han inte fått veta sitt ansvarsområde. Tyckande är inte förenligt med de "lagar" som bör råda på ett för övrigt jäkligt tradigt Odlaforum. Kan inte någon skriva om det mystiska livet bland mycelier? Eller om en äggkokares fantastiska egenskap, att alltid koka ett ägg så där lagom löst? Lever jag i nutid? Skall människor behöva ett kontaktforum som Odla, bara för att dom inte har annat umgänge? SKÅL!!!
Nu struntar jag i er i minst 14 dagar...vi skall på en mytisk resa till Indien och vidare upp i Himalays dalgångar. Tänk om man kunde hitta en yogi, som gav en svar på livets gåtor. OM jag finner en sådan, så skall du få svaret först av alla, Silos...så behöver du inte trassla till det med religion. Lev enkelt - inse att döden är en del av livet...
Redigerat av Bengalow: 10-03-2013, 20:39
|