CITAT (mamamaggan @ 11-03-2013, 09:10)

De kan fortfarande inte meddela anhörig om de inte fått tillstånd att göra det. Så är det i alla landsting .
Att du sedan hänvisar till att det t ex räcker med att man meddelar en anhörig osv säger inget om att man ska få meddela anhörig .
När jag själv blivit inlagd på lasarett , senast i december förra året , så frågar man alltid om man får lämna ut att jag finns där och till vem/vilka.
Om jag säger nej så lämnar de inte ut att jag finns där ens om jag skulle hamna i koma, jag har sagt ifrån. Skulle jag dö så har jag för mig jag att de meddelar polisen och letar inte upp någon anhörig själva.
Jaså, inte den bild jag fått och inte min erfarenhet. Men det är skitsamma hur som helst om man ser det praktiskt för min del. ur personlig vinkel har jag förhört mig med de sjukhus som skulle kunna vara aktuella för min del (8 st) och där finns inga som helst problem att meddela någon av mina anhöriga även om jag inte kan meddela mig själv. Så jag litar på att de gör som de svarat mig på min fråga.