CITAT (addo @ 13-03-2013, 10:26)

Du kan ju hitta en riktigt empatisk man och avla lite

Nä, men evolutions processerna kräver ju ett antal generationer för att synas så det är nog omöjligt att märka dem hos sin egen art.
Läs lite om hur pesten påverkat Nordeuropéers resistens mot HIV så kan du se att det hänt saker även på senare tid.
Det var vist romarna som förde med sig sjukdomen som förstörde resistensen mot HIV?!
Detta hittade jag på FLASHBACK FORUM:
Jag läser just nu i Illustrerad Vetenskap nr5/2009, och i detta nummer hävdas det att romarna förstörde vårt HIV-försvar. Eric Faure och Manuela Royer-Carenzi vid Provence-universitetet har undersökt DNA från 19000 människor över hela världen. De har upptäckt att en genetisk variation som skyddar mot HIV nästan inte existerar inom imperiets gamla gränser. Denna variant, CCRS-delta 32, är låg i det gamla romarrikets kärnländer Italien, Grekland och Spanien men högre i gränsområden som Tyskland och England. I Skandinavien, som romarna aldrig erövrade, är frekvensen över 15 procent. Forskarna tror att det rör sig om en sjukdom som romarna förde med sig, och att denna sjukdom tagit död på bärarna av denna variant innan dom hunnit fortplanta sig.
Ännu en spik i kistan för alla rasblandare som envisas med att det alltid är bra att blanda människor. Sedan tidigare har vi här på forumet kunnat läsa om samer som fått en högre andel prostata-cancer, på grund av rasblandning med etniska nordgermaner. Eller om indianer som dog som flugor när dom europeiska kolonisatörerna anlände. Och om brittiska soldater som tog indiska hustrur och därmed förde en dittills icke förekommande blodsjukdom till dom brittiska öarna.
Som jag ser det finns det en reell fara med att släppa in folk från tredje världen, eftersom vi då kan drabbas av allehanda konstiga sjukdomar vi inte haft tidigare.. eller så får vi tillbaka sjukdomar som vi trodde vi hade utrotat för länge sedan. Vad säger ni andra?