Ska bara förtydliga att min dotter är gift ! Älskar alla mina barnbarn men eftersom jag just nu är superhes och har svårt att tala mycket och väntar "igen" på operation så gör det allt svårare att ha 8 åringen som älskar att prata och 4 åringen som också älskar att prata också och han bär fortfarande blöja

10 åringen är mer tystlåten och läser mycket och är väldigt lungn och pysslig så hon är lätt att ha omkring sig och hon förstår i sin ålder att jag har problem med min röst .8åringen är gärna hos farmor och farfar lika så 4 åringen där är ju båda pensionärer och kan hjälpas åt ,min man =morfar jobbar långa dagar och kommer hem sent .Jag har minst ett barnbarn varje lov i bland delar vi ett lov med farföräldrarna så 8 åringen är här några dagar och tioåringen några dagar !problemet är att 10 åringen inte vill åka till farmor o farfar hon vill vara hos mig helst troligtvis för att jag har funnits så mycket i hennes liv och hon känner sig trygg här och så får hon vila från sina småsyskon ,hon får vara ifred här helt enkelt :)Alla tre har ju möjlighet att vara på fritids på loven men jag ställer gärna upp med att ha 10 åringen här för hon ska slippa det .,hon är väldigt känsligt också inte lika öppen som de andra två .Önskar jag hade haft dom prevelegierna när mina var små men min mamma jobbade och farmor deras hade dom bara om det var kris .Tyvär har jag sista åren fått mycket värk och andra krämpor vilket jag förklarat för dottern ,jag är 60 år och orkar faktiskt inte med att ha alla tre här på en gång själv .