CITAT (Chili Linkan @ 09-03-2013, 14:54)

Ja precis det jag menar också, ser nu att jag kan ha formulerat mig lite elakt. Var lite stressad innan jag skulle dra till jobbet. Alltid värt att veta vad man stoppar i sig på alla plan, inget snack om det.
Många tycker ju att herrejisses varför bry sig, man får ju i sig avgaser och gifter och allt vad det nu är så fort man går ut, framför allt om man bor i en större stad. Så varför bry sig om vad man målar insidan av kompost eller odlingslåda med, eller i det här fallet vad teet är gjort av och hur.
Och jag resonerar som så att om jag nu kan och har möjlighet att på ett enkelt sätt hitta något som är roligt, gott, bra osv där det är mindre gift så är det väl bara bra! Då kanske de där avgaserna inte blir riktigt lika farliga... Eller hur man nu ska formulera sig. Ni fattar nog.

För att återgå till ursprungsfrågan, plocka gärna några blad av svartvinbärsbusken och hallonen om du har. Det är gott och smakrikt. Och skaffa en temynta i rabatten om du inte redan har det (Visst ja, nu kom jag på att jag måste ju flytta mina! De blev lite för höga när de fick ny jord!

).