Är det vanliga avlånga balkonglådor som hänger på räcket så tror jag du får nöja dig med att odla smultron i dom.
Tyvärr är det så att desto större kruka ju bättre skörd. Jag förstår till fullo att du har begränsad plats, men risken är att du blir väldigt besviken om du har små krukor. Jag hade satsat på bara ett par sorter och rejäla krukor.
Vad gäller krusbär så brukar man inte klippa ner dom mer än någon gång för att gallra ut busken. Det finns även uppstammade bärbuskar, bl a krusbär och vinbär. Det kanske kan vara något om din balkong har mörkt (ingen sol) nedtill vid golvet. I zon1 ska dom gå bra att övervintra på balkongen, ev skyddade med fiberduk eller annat.
Om blåbären är självfertila behöver du inte ha två olika sorter.
Oj, så negativt mitt svar ser ut

Det är inte meningen att ta all din inspiration ifrån dig, men jag har också försökt odla på balkong när jag var ung och vet av erfarenhet att man vill alldeles för mycket och resultatet då inte blir det man hoppas på.
Du kan skaffa en physalisplanta. Den överlever inte på balkongen, men kostar inte så många kronor i inköp (du kan dra upp själv från frön av köpt phsysalis). På en solig skyddad balkong ska den kunna ge riklig skörd. Jag tror att en kruka i storlek 6-8 liter kan funka. Annars kan man odla i vanliga billiga plasthinkar om du gör några avrinningshål i botten.
Lycka till!