CITAT (Chili Linkan @ 17-03-2013, 18:55)

Må så vara, men är svarta tänder och rutten fisk nånting att vara stolt över kan man undra?
Surströmming förstår jag mig inte på, så jag ska inte yttra sig.
Hade inte grönländarna nån tradition av att gräva ner fisk i sanden och låta den mogna i typ 6-8 månader?
Snus:
Det är ju beroendeframkallande och skadar tandköttet, i olika mån från person till person. Men jag tycker ändå att snus är en bra produkt för nikotinberoende men som inte vill röka.
Man slipper lukta skit och slipper vara till olägenhet för sin omgivning.
Och ja, jag snusar. Har rökt i 18 år men nu slutat och gått över helt till snus, och jag mår fan så mycket bättre.
Angående att vara stolt över att vara svensk, så vet jag inte om jag kan säga att jag är det.
För det första är det väl knappt PK längre att uttrycka stolthet över att vara svensk.
Det dröjer inte länge innan nån skriker rasist och så är hela karusellen igång.
Vi påstås ha yttrandefrihet? Nja. Om man har rätt åsikter. Har man "fel åsikter" som inte passar i etablissemanget blir man genast utfryst och utpekad.
Sen har vi ett ganska nytt påfund: Näthat. Ett bra sätt för de styrande att peka ut de som har åsikter om saker de inte gillar. Vi kallar det näthat!
Njae. Jag är inte särskilt stolt över att vara svensk längre.
Vi håller på att förlora vår identitet.
Företagen flyr sverige. Troligtvis pga det höga skattetrycket.
Och att klara sig som enskild företagare är väl heller inte så lätt, även om det går.
Hade jag varit singel och barnfri hade jag flyttat utomlands för längesen.