Ingen fara, men tar det på svenska, Elisabeth,
Ja, ich meine den Königen Ludwig II von Bayern und hat viele gelest und Ich bin in Uberammergau lieben und in Munchen und de meiste kleine und schönen "byar bott" unter viele voche jeden sommer 15 jahren wont.
Samma sak under de resor besökte vi även Österrike och historien om det hela har jag varit facinerad av.
De skulle ju öppna kungens kista och kolla om det stämde med att han blev skjuten, men sedan blev det märkligt tyst om det. Men han drunknade inte! Jag och maken stormtrivs där nere och meningen är att åka iväg på en längre tid och vara där nere. Vi har inte kunnat göra längre bilresor så länge när min rygg inte har ballat med, men vi brukar köra båda två.
Men som sagt var, gjorde denne kung den nytta att många fick arbete med hans byggen och trots att jag sett dom många gånger, blir jag facinerad av hans öde..... Min tyska är ringrostig, men efter några dagar kommer man på tråden och folket där nere är väldigt gästvänliga när man jämför med dem med norra delen av landet..... Mvh//Ugglis
|