Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hetsätningsstörning.....
          silos
          Inlägg 17-03-2013, 08:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Har hetsätningsstörning alltid funnits eller är det någonting som kommit under den senaste årtionden?

Lider alla feta av detta?

Finns det underliggande anledningar till hetsätning?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Ugglemormor
          Inlägg 23-03-2013, 15:45
          Länk hit: #2

Gäster

Har man beskymmer med detta så finns det stödpersoner att ta till. Kolla det på vårdcentralen.

Helt rätt --- att om man äter oregelbundet eller för lite så lägger det sig på hullet. Kroppen vill automatiskt skydda de inre organen först och främst.

Även att det sägs att frukt är nyttigt, men överäter man av dem, främst de som innehåller mycket sockerarter så tar kroppen upp detta och omvandlar det till fett på brist på annat.

Lagom är bäst, men hur lätt är det när man vill gå ner i vikt?

Silos gjorde ju sin viktresa med LCHF, och jag är inte den rätte att säga något om det. Min egen viktresa har jag gjort med Nutrilett + grönsaker (gurka, tomater, morötter ex.) men undvikit vindruvor melon o äpplen och då jag kom ner lagom innan den senaste operationen fortsatte jag att äta ofta och lite + 1 nuttrilett till natten. Nu la jag på mig +4 kg och tagit ner 3 av dem, men jag låter bli vägandet och måttbandet till en gång i månaden.
          Även en inre stress och den stressen som värken ger kan också räknas med som en nackdel och svåra att fixa till på direkten....

Jag tror inte på alla dessa mirakelpiller utan ens eget sunda förnuftet.....

Citera
          pejori
          Inlägg 23-03-2013, 15:56
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Ugglemormor @ 23-03-2013, 15:45) *
          Har man beskymmer med detta så finns det stödpersoner att ta till. Kolla det på vårdcentralen.

Helt rätt --- att om man äter oregelbundet eller för lite så lägger det sig på hullet. Kroppen vill automatiskt skydda de inre organen först och främst.

Även att det sägs att frukt är nyttigt, men överäter man av dem, främst de som innehåller mycket sockerarter så tar kroppen upp detta och omvandlar det till fett på brist på annat.

Lagom är bäst, men hur lätt är det när man vill gå ner i vikt?

Silos gjorde ju sin viktresa med LCHF, och jag är inte den rätte att säga något om det. Min egen viktresa har jag gjort med Nutrilett + grönsaker (gurka, tomater, morötter ex.) men undvikit vindruvor melon o äpplen och då jag kom ner lagom innan den senaste operationen fortsatte jag att äta ofta och lite + 1 nuttrilett till natten. Nu la jag på mig +4 kg och tagit ner 3 av dem, men jag låter bli vägandet och måttbandet till en gång i månaden.
          Även en inre stress och den stressen som värken ger kan också räknas med som en nackdel och svåra att fixa till på direkten....

Jag tror inte på alla dessa mirakelpiller utan ens eget sunda förnuftet.....

Håller med där.
          Nutrilett/modifast är en quickfix som kan starta igång dig, men inget man kan leva med för länge.
          Sunt förnuft (lätt att säga)
          Lägger man om sin kost är det för alltid, inte en kort period för att komma i bikinin.
          Det du stoppar i dig, ska förbrännas, så rör du dig inte, ska du inte äta som en grovarbetare.
          Snabba kolhydrater= socker är döden för den som har lätt för att lägga på sig.

Gröna ärtor och majs, är en fälla många faller i. Inte så "nyttigt" om man vill gå ner i vikt.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera

Inlägg i den här tråden
          silos   Hetsätningsstörning.....   17-03-2013, 08:51
          *Stintan*   Men Silos du är ju så bra på att googla :o Det ...   17-03-2013, 08:57
          silos   Men Silos du är ju så bra på att googla :o Det ...   17-03-2013, 08:59
          Ugglemormor   Det finns olika orsaker och beteenden till det och...   17-03-2013, 12:32
          pejori   Det finns olika orsaker och beteenden till det och...   23-03-2013, 15:12
          silos   Numera förstår jag att jag har hetsätningstörning ...   23-03-2013, 10:00
          *Stintan*   Det är också sant att man kan gå upp i vikt av att...   23-03-2013, 15:24
          pejori   Det är också sant att man kan gå upp i vikt av att...   23-03-2013, 15:27
          Ugglemormor   Har man beskymmer med detta så finns det stödperso...   23-03-2013, 15:45
          Ugglemormor   Helt rätt pejori, Att äta lagom är den svåraste b...   23-03-2013, 19:18
          pejori   Helt rätt pejori, Att äta lagom är den svåraste b...   23-03-2013, 19:23
          Ugglemormor   Med missbrukare menade jag de jag träffat som har ...   23-03-2013, 19:35
          pejori   Med missbrukare menade jag de jag träffat som har ...   23-03-2013, 20:01
          Jubbe063   Missbrukare är missbrukare. Punkt slut. :tummenu...   23-03-2013, 20:27
          pejori   Tjaaaaa, enligt wiki: " Ett missbruk är anvä...   23-03-2013, 20:40
          Jubbe063   Eller upp till sig själv att bedöma. Som jag ser d...   23-03-2013, 20:49
          pejori   Fel.   23-03-2013, 22:07
          Jubbe063   Fel. Jaså, det säger du.   24-03-2013, 15:33
          Ugglemormor   Hörde om att komma till en överviktsenhet här omkr...   24-03-2013, 12:23
          *Stintan*   Hörde om att komma till en överviktsenhet här omkr...   24-03-2013, 12:34
          Ugglemormor   Att förebygga sjukdomar innan de blossar up om man...   24-03-2013, 12:49

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 18:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon