CITAT (Ugglemormor @ 23-03-2013, 15:45)

Har man beskymmer med detta så finns det stödpersoner att ta till. Kolla det på vårdcentralen.
Helt rätt --- att om man äter oregelbundet eller för lite så lägger det sig på hullet. Kroppen vill automatiskt skydda de inre organen först och främst.
Även att det sägs att frukt är nyttigt, men överäter man av dem, främst de som innehåller mycket sockerarter så tar kroppen upp detta och omvandlar det till fett på brist på annat.
Lagom är bäst, men hur lätt är det när man vill gå ner i vikt?
Silos gjorde ju sin viktresa med LCHF, och jag är inte den rätte att säga något om det. Min egen viktresa har jag gjort med Nutrilett + grönsaker (gurka, tomater, morötter ex.) men undvikit vindruvor melon o äpplen och då jag kom ner lagom innan den senaste operationen fortsatte jag att äta ofta och lite + 1 nuttrilett till natten. Nu la jag på mig +4 kg och tagit ner 3 av dem, men jag låter bli vägandet och måttbandet till en gång i månaden.
Även en inre stress och den stressen som värken ger kan också räknas med som en nackdel och svåra att fixa till på direkten....
Jag tror inte på alla dessa mirakelpiller utan ens eget sunda förnuftet.....
Håller med där.
Nutrilett/modifast är en quickfix som kan starta igång dig, men inget man kan leva med för länge.
Sunt förnuft (lätt att säga)
Lägger man om sin kost är det för alltid, inte en kort period för att komma i bikinin.
Det du stoppar i dig, ska förbrännas, så rör du dig inte, ska du inte äta som en grovarbetare.
Snabba kolhydrater= socker är döden för den som har lätt för att lägga på sig.
Gröna ärtor och majs, är en fälla många faller i. Inte så "nyttigt" om man vill gå ner i vikt.