Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gammalt, mossigt Äppelträd? (Bilder)
          Micke.R
          Inlägg 23-03-2013, 15:07
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6
          Medlem nr: 77 713

Hejsan, ny på forumet och tänkte se om någon vänlig själ kan hjälpa mig lite.

Det är så att jag har flyttat och på tomten finns ett gammalt mossigt äppelträd som inte bär särskillt mycket frukt, ser gammalt ut och har ett tätt grenverk med mycket vit mossa på.

Prioriteringen ligger mest på utseendet och inte lika mycket på hur stor fruktskörd jag får. Har även en telefonledning som trädet håller på att växa in i.

Kan ni hjälpa mig med vad jag ska göra?

Bilderna finns på nedanstående länk då jag inte lyckades ladda upp dom här.

http://imgur.com/a/ooXXA

Tack på förhand!
          //Micke

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          CillaM
          Inlägg 23-03-2013, 19:14
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 419
          Medlem nr: 4 901

Väldigt vackert träd som klarat sig bra utan beskärning på lång tid! Ger kanske inte mycket frukt men antagligen mycket blom. Jag skulle låta det trädet vara helt o hållet. Börjar man beskära i det kommer det skjuta fula vattenskott som du inte gillar. Och så är cirkusen igång. Du kan plocka bort de grenar som kan ställa till det med telefonledningen men å andra sidan ser jag inte den som ett problem. Du kan också välja att flytta ledningen men jag ser inget problem med den egentligen utan att ha sett närmare.

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 01:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon