CITAT (Anma @ 26-03-2013, 09:13)

Jag har svarat dig på det där flera gånger genom åren. För att det var dåligt förr rättfärdigar inte att det är sämre nu.
Innan alliansen var det inga massutförsäkringar. Dödligt sjuka fick vara sjukskrivna tlls de dog eller mirakel skedde.
Visst, det fanns de som hamnade i kläm. Men de var enskilda fall. Nu är det i princip nästan alla långtidssjukskrivna som hamnar i kläm.
Vi två var inga enskilda fall. Samma sak med en arbetskollega som blev 2 X opererad för hjärntumör. Likaså hos min svägerska
Samtidigt såg jag många i dom patientföreningarna jag alltid har varit med, som tyckte att jag är så dum som kämpar på. Tittar va<d vi allt kan göra...... Dom var ute dag och natt. Vet flera som var sjukskrivna i 10 år, är det rätt? Är man inte arbetsför längre då får man väl akceptera förtidspension.
Ja jag vet att det ger mindre i plånboken.
Men som namnet säger så är sjukförsäkring en försäkring vid sjukdom och ingen pensionsförsäkring.
Att en del regler är för hårda nu, vet jag också men så enkelt som det var förut för vissa att gå sjukskriven år efter år det var inte heller bra.
Elisabeth