CITAT (Bengalow @ 28-03-2013, 11:29)

Demokrati betyder ju att flertalet bestämmer, eller hur? Man kan inte införa något, om flertalet är emot. Nu har vi ett demokratiskt system, med förtroendevalda, som har fått "tillstånd" att agera i sådana frågor som just denna. Att man kan protestera mot impopulära beslut är ju också en demokratisk rättighet. Samlar man tillräckligt många, så kan man, kanske, få till en ändring. Upp till kamp, vetja!!
Hur man sedan skall tolka det som beslutas, är en annan fråga, och att dra slutsatser om SD's vinst eller inte är ganska hypotetiskt. Skulle det vara att dom drar till sig väljare som inte är tillfreds med utvecklingen, så kommer partiet att spricka som en överfylld ballong, fylld med missnöjesgas...
OBS! att pengar behövs sannerligen för att driva en kommun, och då gäller det att plocka var man kan. Jag citerar mig själv från en annan tråd, där jag påpekar att kommunernas pensionsskulder nästan överstiger vad som kan produceras inom de närmaste 10 åren.
Hehe... så låter det när det är s-v-mp som tagit besluten, lite annorlunda än i andra politikertrådarna där det diskuteras regeringspartierna....