CITAT (Gossen Ruda @ 29-03-2013, 08:11)

Håller med Jubbe om att tråden spårat ur men eftersom jag lämnade tråden igår kväll för att uppsöka sängen vill jag bara besvara Mottis svamlande, även om jag misstänker att du lider av krokodilsyndromet. När övriga Europa berömmer Anders Borg vet de inte eller har glömt att Alliansen tog över ett dukat bord med välskötta finanser efter Göran Persson som det bara var att fortsätta utveckla.
Egentligen bedömmer o berömmer man väl Sverige i första hand, inte enbart finansministern eller regeringen. Även oppositionen finns ju i riksdagen o påverkar.
Visst, regeringen har ansvaret o skall äras eller kritiseras för vad den gör. Men vår ekonomi vilar ju tungt på exporten o då är ju hela arbetsmarknaden inkl. fack inblandade. Löfven var ju en erkänt skicklig ledare för metall t.ex. Sedan finns det ju stolpskott i varenda organisation. Delar av SSU bidragsfuskade ju så det stod
härliga till vilket givetvis spillde över på moderpartiet. För mig är en ansvarstagande regering viktigast, färgen kommer i andra hand.