CITAT (Cacki @ 08-04-2013, 19:23)

Jag tycker faktiskt också att det kan bli lite överdrivet ibland. För några månader sedan hade vi en ny städerska på jobbet. En av avdelningspersonalen hade redan hunnit bekanta sej lite med henne och när nästa man kom fram för att hälsa och presentera sej så kommenterade hon även städerskans namn och sa att hon tyckte att det var ett ovanligt och fint och undrade var man kom ifrån när man hette så varpå personal nummer ett blev då upprörd och frågade vad det har för betydelse hon var väl välkommen här i alla fall. Den stackars städerskan fattade ingenting och kom sedan efteråt och undrade om vi inte tyckte om människor från hennes land eftersom pers nr1 tydligen tyckte att hon behövde försvaras.
Men visst ska man tänka på hur man uttrycker sej men i det här fallet blev det lite absurt måste jag säga.
Halaj!
Vad gäller invandringsfrågor tycker jag att PK-maffian är ett minst lika stort problem som extremhögern. De gör en debatt fullständigt omöjlig, för ingen vill ju sitta med svarte petter (oj, rasistiskt!)
De gör att enda stället diskussionen förs är på rasistiska sidor, som friatider.
Och ändå inne på kortlekar: det är intressant vilken styrka olika offerkort har, i huggorms länk.
Taxichauffören drog rasistkortet, medan kvinnan kontrade med könskortet (kvinna =>offer för patriarkatet), och dessutom nyopererad, som en joker.
Rasistkortet har alltså högre valör än kvinnokortet!
//T
Redigerat av Tapio: 08-04-2013, 19:19